Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Thursday, February 14, 2013

Bila Orang Johor 'Pakar' Bercakap Mengenai Masalah Orang Kelantan



Baru-baru ni, aku balik Kelantan melalui Kampar - Cameron Highlands - Galas (Gua Musang) - Kuala Krai - Melor. Jadi aku singgah dulu di Kampar. Dijadikan cerita, ayah jiran sebelah rumah adik ipar aku tu, orang Permas Jaya, Johor.

Jadi terlanjur bercakap, pak cik tu buka la topik pasal Kelantan, pasal aku perkenalkan diri aku orang asal Kelantan. Isu yang bermain di benaknya adalah mengenai isu air di Kelantan. Wow ! Sungguh menakjubkan, orang Johor begitu ambil berat mengenai masalah orang Kelantan.

Bunyi seperti ini,
"Pak Cik nak tanya mana perginya peruntukkan beratus juta ringgit yang kerajaan persekutuan bagi kat Kelantan?"

Aku hanya tersengih dan aku uji kecekapan pak cik ni mendapat info mengenai isu itu. Hehe, merujuk kepada kepakaran beliau mendapat berita itu. Aku tidak mahu berbahas, memandangkan pak cik ini tidak didedahkan dengan informasi di hujung jari.

Kepada yang nak tahu, mengenai isu air Kelantan. Eloklah tonton sendiri video di atas. Ingin aku highlight-kan disini. Kerajaan Persekutuan, hanya meminjamkan wang sebanyak RM600 juta kepada kerajaan Kelantan (perlu bayar balik ye,..) untuk menyelesaikan masalah air. Peruntukkan RM 600 juta untuk period 15 tahun sepatutnya peruntukkan itu hanya untuk 5 tahun sahaja.

0 comments: