Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Wednesday, May 13, 2009

Lumrah kehidupan....

Sekarang ni aku sedang tunggu 'order' di kedai makan, menonton rancangan 'jangan tidur lagi' sambil-sambil tu, aku kenang kisah lama-lama tentang hidup ku.

Aku yang dilahirkan dalam serba kekurangan, menimba ilmu hingga ke menara gading. Aku dididik dalam persekitaran yang suka memandang rendah pada diri ku. Tapi aku ni jenis penyabar, mungkin mewarisi perangai arwah ayah aku.

Tapi, dengan berkat kutukan lah aku berjaya ke menara gading seterusnya menimba ilmu dalam bidang kejuruteraan kimia.

Selepas itu, aku ditawarkan kerja dalam bidang yang langsung aku tak pelajari masa universiti, kewartawanan.

Dan sekali lagi aku terus belajar... Melalui pengalaman. Kini aku berada pada tahap sekarang, alhamdulillah.

Kini aku 'menilik' pula orang yang boleh ikut aku dan memiliki apa yang aku tahu. Bukan dalam bidang kewartawanan tetapi dalam bidang teknikal webtv broadcasting.

Hmmm ... Nampaknya selepas memiliki beberapa protege, masih tiada lagi calon layak...

Sent from my iPhone

0 comments: