Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Sunday, March 21, 2010

Letihh....???

Nak merapu... Bukan cara kita, bukan apa, segala kejadian adalah ujian yang diturunkan oleh Allah kepada kita.

Begitulah juga dalam pekerjaan. Setiap kerja ada ilmunya, jadi kena belajar dari gurunya. Selain ilmu, pengalaman juga banyak hikmahnya. Kepayahan dan rintangan itulah sumber datangnya pengalaman kepada kita.

Dalam silat umpamanya, ada jurusan yang diajar oleh gurunya kepada anak buahnya, yang membezakan keduanya adalah pengalamannya.

Bagi aku pula, aku biasanya akan ajar sesiapa sahaja yang berminat dengan apa yang aku ada dari A-Z. Troubleshootingnya pula kalau aku tahu aku akan bagi guideline dia juga. Namun apapun dalam pekerjaan, uji dulu sesuatu gerak sebelum kita teruskan.... Atas individu tu sendirilah antara rajin atau tidak untuk melakukannya.

Tak ada checking, maka apa yang berlaku di ground, susah untuk diatasi. Kadang2 perlu balik ke ofis utk tukar barang. Standard lah tu....

Susah atau payah terletak di dirinya sendiri...


Apapun bagi Aku yang dah mula menjengah umur 30-an ni, cukuplah..... Cukuplahh....

- Posted using BlogPress from my iPhone

0 comments: