Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Sunday, June 06, 2010

Chemical Lab & Kerja Makmal

Yup. Aku tiba2 flashback masa aku study dulu. Aku buat ujikaji pasal kimia, boiler, thermodynamic dan macam2 lagi. Aku teringat bila aku tonton cerita ni kat TV, "Minyak Kelapa Dara".

Sebenarnya bab ujikaji, kajian ni memang seronok. Pasal banyak aku tahu. Tapi itu semua berdasarkan sukatan yang ditetapkan oleh universiti. Kalau mahu buat ujikaji sendiri, kena stadi tahap 'master' mahupun 'pHD'.

Tapi tak tahulah, bila aku tahu kajian tu tinggi macam mana pun, peringkat anugerah Geneva ke, apa ke, bila nak sambung untuk tahap industri, jarang lepas, nak dapatkan 'grant' ke, brush up lebih detail ke untuk sesuaikan peringkat industri baru la inovasi kita tu boleh diaplikasikan. Wow, kalau dapat tu, memang bangga sampai anak cucu lah.

Pasal minda aku fikir macam tu, keghairahan aku nak capai impian tu jadi tawar pulak. Inilah ceritanya. Jadi apa yang aku punya misi dah bertukar. Jadilah aku seperti sekarang ni.

:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

0 comments: