Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Saturday, March 16, 2013

Deringan yang ku rindui...

"Awe, bilo nok piliherayo nih?"

Hrmm, soalan yang sering ditanya oleh Arwah Mek aku melalui panggilan telefon satu ketika dahulu.

Aku yang ada serba sedikit pengetahuan menghuraikanlah serba sedikit mengikut kemungkinan yang berlaku. Dahulunya aku banyak menganalisis dan dicurahkan ke blog, tapi sejak bekerja di Shah Alam (2009), aku hanya curahkan kepada arwah sahaja.

Kebanyakannya kena, walau bukanlah sepersis mana. Sekarang, masa hampir tiba. Dengarnya 28 Mac ini. Jika arwah masih hidup dan sihat, aku percaya, arwah ketika ini sibuk untuk menghadiri ceramah yang best-best. Jika tidak pun menelefon aku untuk bertanya mengenai peristiwa yang sedang berlaku, mungkin mengenai fenomena jeneral tentera yang kini ramai bersama Pakatan Rakyat.

Apapun kini, tugasnya di dunia telah berakhir. Kita yang masih hidup ni, jalankanlah tanggungjawab demi negara kita ke arah yang lebih dinamik. Bukan sahaja di dunia, namun juga di akhirat nanti.

0 comments: