Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Friday, November 27, 2009

That Is It !

Ini bukan pasal MJ dan konsert lastnya, dan ia juga tak bersangkut paut dengan muzik barat sekalipun. Ia pasal melodi yang bermain-main di Kota Darulnaim. Husam, Tok Guru Nik Aziz dan dot dot dot...

Nampaknya politik Kelantan terus di kepuk airnya agar ia terus beralun, dengan harapan alunan itu boleh membentuk ombak ganas yang boleh merebahkan sesiapa sahaja yang melibatkan PAS Kelantan.

Setelah aku keluar dari team media PAS (yang dianggap kelahiran songsang) satu ketika dahulu, aku mula cuba mengelak untuk mengulas apa yang berlaku dalam rumahtangga kerajaan Kelantan pimpinan Tok Guru, lebih-lebih lagi mengenai 'insan' yang hadir dalam kerajaan Kelantan.

Apa yang aku ingin komen ringkas sahaja, ada hikmah disebalik apa yang berlaku di Kelantan, baik untuk Husam, Tok Guru, dan semua pihak. Yang pasti, Tok Guru sedar dan tahu apa yang terbaik untuk Kelantan dan Islam seluruhnya. Pihak yang tertewas awal-awal lagi perlu menilai tahap prestasi mereka. Terbaik atau bagaimana ? Adakah apa yang terbentuk di Kelantan hasil kerja 'dia' atau hasil kerja semua pihak yang sayangkan Kelantan ?

Akhir qalam... hanya mahu bertanya menagapa yang ada dikesampingkan yang tiada diwujudkan akhirnya semua tak jadi apa..

0 comments: