Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Sunday, August 08, 2010

Kehidupan Blogger politik & Aku...

AKU,AmirulReza & Nazran Fahmi, 3 identiti yang berbeza. AmirulReza, nama yang aku create ketika aku menjadi blogger di universiti dulu. Aku lebih minat menggunakan blogdrive.com masa tu.

Aku terpanggil untuk menulis kerana ramai blogger diluar sana mendabik dada hebat, apabila PRU-12 dulu. Semua rasa hero. Aku tahu blogger menulis kerana memang tak puas hati dengan apa yang berlaku menjelangnya PRU-12. Masa itu, Harakahdaily, Malaysiakini, Marhaen, Tranungkite menjadi medan untuk mendapatkan berita sesama penulis & blogger dan medan untuk menulis untuk tatapan umum.

Masa itu, video secara tersusun ikut etika penulisan sebenar masih tak ada lagi dalam team PAS,DAP & PKR melainkan pada masa itu TVPAS muncul. Malangnya masa itu, kewujudan media macam itu tidak berapa dipandang sangat pasal bagi blogger, mereka juga boleh buat video masuk dalam Youtube. Tapi kalau cara itu terus digunakan tanpa etika penulisan yang betul, apabila Allah takdirkan BN tumbang, adakah kita sudah bersedia ambil alih media TV di negara ini, jadi jangan sesekali pandang sebelah mata, Allah tidak suka orang yang bongkak.

Aku juga ingin nyatakan pengalaman terbaru aku di Pilihanraya Hulu Selangor tempoh hari, dengan blogger nya, laptopnya. Memang aku akui ada yang buat kerja, tapi ada juga aku tak nampak kesan. Sebulan sebelum umum pilihanraya aku ke 'base'. Sekali aku masuk aku rasa lain macam, tapi aku gagahkan juga, pasal bagi aku, menginap diluar lebih aman berbanding berkumpul di base. Aku 'kautim' dengan pengurus di base tu, minta kebenaran dan sebagainya termasuklah penggunaan internet, alih-alih dalam masa seminggu dua, blogger datang serang, 'hijack' internet. Amboi! Jadi line jem. Ini namanya cara nak rosakkan 'kaum' sendiri.

Kebanyakkan kita kurang arif apa itu 'makanan' video, ingat video ni kapasiti rendah ke ? setakat text baik pakai broadband sendiri. Banyak lagi yang aku ingin nyatakan disini namun cukuplah.Nampaknya semua pihak tak payah lagi dabik dada. Kemenangan & Kekalahan Allah yang tentukan.

0 comments: