Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Tuesday, May 17, 2011

Review Internet Digi Tethering guna Iphone (1)


Review peringkat awal....

Selepas 7 hari aku memiliki line baru, maka disini aku mahu tulis serba sedikit persembahan DiGi setakat 17 Mei 2011. Aku telah test di beberapa kawasan sekitar Shah Alam dan keseluruhan aku masih berpuas hati walaupun kekuatannya sekitar 1 Mbps sahaja (purata) berbanding provider lain yang mencecah 7.2 Mbps (downloading).

Seperti yang dijanjikan oleh pihak DiGi, mereka menjanjikan purata 700 kbps (downloading) manakala sekitar 200 kbps (uploading). Namun setiap kali aku test speed di sekitar kawasan rumah aku, boleh mncapai 1 Mbps !!

Kuota bagi plan jenis aku ni hanya 3 Gb sahaja, aku pula tidak menggunakan modem broadband Digi hanya 'internet tethering' menggunakan Iphone sahaja. Sememangnya aku hanya guna pada masa-masa tertentu sahaja, terutama bila diluar kawasan rumah. DiGi pada peringkat awal ni memenuhi kehendak aku. Dulu pernah pakai Maxis broadband tapi memang tak stabil speed dia, macam biskut.

Ternyata, di kawasan bandar dari segi speed dia masih ketinggalan berbanding broadband yang lain, yang itu atas kertas. Tetapi bila dibandingkan capaian apabila kawasan yang sememangnya kita perlukan, DiGi biasanya tidak menghampakan.

Kini review ini terarah kepada kawasan internet luar bandar pula,..

0 comments: