Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Friday, July 17, 2009

Suka duka kehidupan aku...

Apa tujuan aku kerja di posisi sekarang? Untuk nama ? Pangkat ?
Kedudukan? Aku rasa bukan semua itu yang aku kejar. Apa yang aku nak
adalah kepuasan, minat dan niat aku untuk bantu manusia di Malaysia
ini mana yang harus kita ikut.

Tapi sampai sekarang, aku rasa apa yang aku ada tak cukup lagi, dulu
aku rasa kosong, kini aku dah ada keluarga, Alhamdulillah. Adakah aku
biasa buat orang lain tak puas hati dengan aku? Aku rasa aku buat apa
yang orang atasan aku suruh, jika ada rasa cemburu dan cuba buat aku
jadi lain, maaflah, Allah itu ada dan apa yang kita buat kat orang
lain, tuhan akan bagi ganjaran yang buruk atau baik di akhirat nanti.

Apa yang pasti, aku dah letih hari ni, kerja aku rasa tak la banyak,
tapi kena fikir sesuatu masa kerja tu buat aku letih. Ketika aku
menaip ni, aku sedang menunggu azan subuh, masa sedang tunjukkan jam
5.30 pagi.

Tadi masa aku balik, pak cik yang bawa lori sarat dengan naskhah
akhbar terkini sedang sibuk hantar akhbar ke sana dan ke mari,
sementara itu, bas-bas ekspress tengah berpusu-pusu masuk ke KL.

Dan aku.... Baru sahaja sedang menuju balik ke rumah aku. Hrmmm letih.
Jadi lepas solat subuh ni InsyaAllah aku akan tidur dan kerja balik
petang nanti.

Ini sahaja yang aku boleh kesahkan.... Pasal tools, aku dah mula tahu
apa sebenarnya kegunaan twitter yang boleh aku kira sebahagian dari
blog....

Jumpa lagii....

Sent from my iPhone

0 comments: