Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Friday, September 17, 2010

Bila Kelompok Tak Mau Keluar Dari Kepompongnya...

"Terlajak Perahu Boleh Gostan, Terlajak Facebook Boleh Delete, Terlajak Kata... Gaduh Sedunia".

Pasal tak nak gaduh-gaduhlah maka aku selalu berkias dalam berkata-kata mahupun ketika menulis dimana-mana sahaja. Pasal tak ramai yang open-minded dan boleh terima kata-kata yang straight-forward. Tapi kalau ditegur, perlahan-lahan, InsyaAllah akan dengar juga. Batu yang kena titisan air pun lama-lama boleh lekuk, inikan pula hati manusia.

Sabar itu penting walaupun ia sukar ditafsirkan dengan kata-kata betapa geramnya kita, tapi... bersabarlah. Manusia sejak zaman Nabi Adam A.S lagi telah dijadikan Allah berbeza-beza, supaya kita saling berkenalan. Kita sekarang di Malaysia pun macam tu, BN 'tak ngam' dengan PR, UMNO 'tak ngam' dengan PAS. Dalam parti komponen pun macam tu juga, sama saja.

UMNO, MCA, MIC pun dah setengah abad bersama dalam BN (dulunya Perikatan), pun masih bertelagah antara satu sama lain untuk buat kerja, inikan pula Pakatan Rakyat, muda sangat. Tapi, belajarlah terbuka sikit, jangan duduk terperuk sangat dalam kepompong tu. Mana boleh tegur, tegurlah, apa salahnya.


Jadi, apa yang aku nak cakap ni, bacalah dengan hati yang terbuka;

Dulu aku pernah emailkan permintaan kepada webmaster tranungkite.net, supaya meletakkan dan menguar-uarkan link tvselangor.com. Mungkin pasal web ni nampak PKR, maka tak endah sangat, web lain yang pro-PAS letak pula link dia. Mana boleh promo tu promolah, bukan agenda nak porak perandakan PR pun, tujuannya untuk kita bersama.

Entahlah,... kalau webmaster tu tersilap pandang atau lupa tak apalah, nanti letaklah link tu nanti, ataupun 'pakai tangan-tangan ghaib' juga untuk buat keputusan. Adoi.. letih-letih...

0 comments: