Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Wednesday, September 01, 2010

Kan best kalau ada mesin boleh balik zaman kecik2..




Seingat aku, time-time aku masih dibangku sekolah dulu, bila tengok tv (masa tu tv1, tv2, dan tv3 je), rasa releks je, semua masuk je dalam minda aku tanpa banyak soal. Tengok berita rasa ok lah tak pening-pening, sampai dalam satu tahap, segala berita aku nampak semuanya baik sebelah kerajaan pusat ni, semua puji je, takkan kerajaan maksum ? Lepas tu aku mula pening kalau tengok berita kat tv ni.

Aku rasa kalau aku tak banyak bangkang, aku mungkin jadi rakan sekuliah aku masa universiti dulu, kerja je, politik dunia takde, hanya duit je 24/7. Jadi Engineer yang materalistik je.. Huhu..

Apapun aku rindu dengan suasana puasa di kampung aku masa aku kecik-kecik dulu, main kejar-kejar masa malam tiba, main mercun beli (bukan buatan sendiri tau..) dan makan jeruk sampai aku batuk takleh keluar suara. Tapi itu dulu, ada orang tua di kampung aku yang boleh menjadi ketua. Sekarang semua takde dah, malah Ustaz yang aku segani pun dah tak ada, yang tinggal golongan muda yang tak ada pengalaman dan bebas, maksudnya takda pemantau faktor sosial dalam kampung aku. Maka adalah kejadian, kahwin free, anak lahir 'tak cukup bulan', Mat Pet dan macam-macam lagi.

Rinduuu....

0 comments: