Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Monday, May 17, 2010

Berjalan, relakskan minda...

Ok, setelah lama kempunan nak ke Petrosains di KLCC, walaupun beberapa ketika merancang, akhirnya rancangan menjadi. Tapi, tengah2 jalan nak ke sana, isteri aku pulak terlihat signboard 'Tugu Negara', adoi apa la ada kat sana, tapi aku layan jugak, tinjau ke sana.

Tugu Negara.
Sampai juga aku kat sana, tapi sebelum tu aku cari tempat parking, semua dah di monopoli van persiaran & bas persiaran. Memang ramai pelawat asing yang datang.








Petrosains @ KLCC
Lepas tinjau dan tengok apa yang ada kat situ, kami seterusnya sambung perjalanan ke Petrosains. Banyak pelajaran yang ada dalam tu walaupun aku ni pelajar sains.













Yang paling menggamit perhatian aku adalah pasal pelantar minyak. Bukan apa, aku dulu stadi pasal benda ni, kali ni aku boleh tahu apa yang ada di pelantar, kerja diaorang dan tempat duduk diorang. Ok lah, boleh jadi pelepas aku yang pada asalnya boleh sampai ke tempat macam tu.

Lepas tu, aku ke tempat lain dalam Petrosains. Macam-macam ada. Isteri aku pun ada cuba alat yang ada kat sana. Skiing laa kononnya.






Setelah hampir 2 jam lebih dalam tu, aku ke Sentul pulak ziarah abang aku. Hehe. Oklah journey kami kali ni.

:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

0 comments: