Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Thursday, December 29, 2011

Nak tahu Indeks Jenayah Kawasan Seksyen U5 (Mutiara Subang),.. Jom Tengok


Sebenarnya dah lama aku nak tahu indeks jenayah di kawasan aku ni, ataupun di Shah Alam secara amnya, akhirnya aku jumpa juga. Tetapi sedihnya, tak berapa nak 'update'. Berikut adalah hotspot jenayah setakat tahun 2007. Lepas tu aku cuba tengok statistik kawasan Petaling Jaya pula,.. dia update jugak tapi setakat 2009.

Ini pula kalau ikut data yang ada pada 2009 di kawasan Petaling Jaya pulak, atau lebih tepatnya Kota Damansara yang berdekatan je dengan Subang Bestari atau Mutiara Subang.
Harap-harapnya statistik dapatlah dikemaskini sebagai panduan awam untuk langkah-langkah susulan macam peringkat Rukun Tetangga ke, peringkat masjid dan surau ke, bolehlah buat jawatankuasa untuk Cakna Rakyat.

Kalau dibandingkan meningkat tu kadar jenayah, faktor utama meningkat ni aku rasa banyak kawasan dah makin berpenghuni tak macam dulu kawasan pembinaan je,..

0 comments: