Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Sunday, June 07, 2009

Apapun keputusan... Terima Kasih Husam..!!

Itu adalah ucapan peribadi aku kepada Bekas Naib Presiden PAS, Datuk Paduka Husam Musa yang kalah kepada Timbalan Pas, Nasharudin Mat Isa.

Aku tak boleh nak puji mana-mana pemimpin ini kerana aku kenal siapa mereka. Mereka ada cara gerak kerja yang cukup berbeza namun kedua-duanya berjaya tumbangkan musuh.

Persoalan utama yang bermain dikepala aku, kenapa Husam mengambil risiko? Bagi aku, kedua-duanya ada tekad untuk jatuhkan musuh (BN) dan menang atau kalah, merekq ini mampu bergerak. Mungkin tanpa jawatan dalam parti susah sikit.

Bagi Husam, sejak dulu lagi, dia boleh bergerak secara lone ranger, malah ketika ada jawatan dulu pun, dia sama macam sebelumnya juga, lone ranger dalam satu-satu perkara.

Itu pandangan aku lah, siapalah aku untuk menilaikan ? Tapi yang pasti, member dalam pakatan yang lain sudah rasa sadisnya apabila Husam tidak ada (dalam jawatan PAS).

Apa yang perlu buat oleh PAS kini adalah buktikan PAS dulu sama dengan PAS yang ketiadaan Husam. Cara dan bagaimana itu AJK yang perlu tentukan.

Semoga badan yang dibentuk Husam dahulu terus diwujudkan dan diperkasakan, kerana terbukti kejayaannya.

P/s: sedih kepada janji seseorang mengenai 'sinar dihujung terowong', kini setelah sekian lama dan aura dah tak ada, masihkah ada lagi sinar itu?


Sent from my iPhone

0 comments: