Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Thursday, June 25, 2009

Catatan HUSM (5)

Catatan HUSM

Tarikh: 24 Jun 09

1. Hari ni aku bangun agak awal (tak seperti selalu) untuk settlekan
surat beranak Aiman.
2. Aku call 2 tempat hasil rujukan internet aku, iaitu pejabat agama
Bachok, dan JPN kelantan. Pertama aku call JPN, aku tanya mengenai
status borang yang diisi dan syarat borang yg perlu dipenuhi.
Alhamdulillah pertanyakanku walaupun melalui telefon tak sia-sia
apabila mereka mengatakan perlu surat nikah (yg A4 punya), sedangkan
dah 'berkurun' keluarga mertuaku dah tanya mengenai status surat
berkenaan kpd imam yang menikahkanku kenapa tak siap-siap.
3. Seterusnya aku call pejabat agama atau qadi di Bachok mengenai
status surat tu, selepas 15 minit mereka mencari, akhirnya mereka
mengesahkan surat tu dah siap berserta dengan kad e-nikahnya sekali.
Ini membuktikan tok imam yang menikahkanku tak buat kerja, maaf aku
istilahkan macam tu.
4. Aku dan adik iparku seterusnya ke Bachok untuk ambil surat tu dan
seterusnya ke Wisma persekutuan di Kota Bharu untuk membuat surat
beranak, sebelum itu aku ke HUSM kubang kerian untuk ambil dokumen
dari isteriku untuk di photostat.
5. Tiba di wisma, tidak sampai 10 minit Surat Beranak anak aku dah
siap. Dan secara rasminya nama anak aku termeterai sebagai Aiman Haziq.
6. Beberapa minit kemudian, isteriku call, doktor dah sahkan anak aku
dah sembuh dari Demam Kuning, dan boleh balik pada hari berkenaan
juga. Lega aku dengar perkembangan tu.
7. Jadi selesai kerja buat surat beranak tu, aku ke Hospital untuk
jemput isteriku balik. Rupa-rupanya, Aiman ni dah turun paras demam
Kuning dia semalam lagi, jadi bila dah masuk rawatan rapi, maka paras
dia dah ok dah, alhamdulillah. :)
8. Menjelangnya jam 6.30 petang, isteri dan anakku dah pulang ke rumah
di Pak Badol. Bapa mertua dan adik ipar aku yang willing untuk jemput
isteri dan anak aku pulang.
9. Maka, selesai sudah cerita catatan HuSM ni. Pendek kata, hospital
ni ada bahagian yang bagus dan ada yang langsung aku tak berkenan.
10. Kalau grade aku bagi C- untuk wad bersalin & staf untuk proses
Bersalin, A untuk pembedahan dan A untuk rawatan rapi kanak-kanak.

Sekian... Terima kasih kerana sudi baca laporan aku ni.


Sent from my iPhone

0 comments: